Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Geschiedenis en politiek - bevolking en samenleving - economie - cultuur en religie - natuur en milieu
Madagascar --- Geografie --- Landenreeks. --- Regional documentation --- reisgidsen (genre) --- Madagaskar ; reisgidsen --- Madagaskar --- Sociale aardrijkskunde --- Economische aardrijkskunde --- Politiek --- Geschiedenis --- Toerisme --- 908 <691> --- 282 Landbeschrijvingen (sociaal-economisch-cultureel) --- reisgidsen --- Madagaskar 994 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Film --- 982 --- geografie Afrika --- géographie Afrique --- Madagascar.
Choose an application
Een onthutsend boek over de troeven én de valkuilen van onze digitale samenlevingTrotse toekomstige ouders zetten de eerste echo van hun baby even later al op Facebook. Smartphones, selfies en apps kleuren onze dagelijkse woordenschat. Zelfs de dood maakt niet langer een onderscheid tussen online en offline. Indien je altijd herinnerd wilt worden, kun je nu al je digitale nalatenschap regelen. De laatste generatie die nog een onderscheid kan maken tussen online en offline leeft vandaag. De huidige tieners en twintigers groeien onlife op. Dit boek van Katleen Gabriels is een wake-up call voor iedereen die denkt dat hij niets te verbergen heeft in de onlinewereld. De digitale revolutie zorgt voor een waaier aan mogelijkheden, informatie en kennis, maar stelt ook onze vrijheid, zelfstandigheid en waardigheid op de proef. We worden niet enkel van bovenaf gecontroleerd, maar houden elkaar ook onderling in de gaten. Wat zijn de troeven en waar liggen de valkuilen in onze digitale wereld? Wat is nog persoonlijk en wat ligt te grabbel voor iedereen ? Bron : http://www.bol.com
social media --- Mass communications --- Computer architecture. Operating systems --- Sociology of culture --- 007.5 --- Bee Collection --- Digitale wereld --- internet --- Sociale media --- privacy --- 691 Informatiemaatschappij --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- digitalisering --- informatisering --- informatiemaatschappij --- maatschappijkritiek --- PXL-Education 2016 --- sociale psychologie --- sociale media --- digitaal tijdperk --- 193 Kinderrechten en Media --- Digitalisering --- Media --- Media-onderzoek --- Internet --- Privacy --- Privacybescherming --- Communicatiesociologie --- Cultuursociologie --- Mediaonderzoek --- Human rights
Choose an application
Virtual States analyses the role of the state in a globalising, wired society. Everard argues that while information technology poses fundamental challenges to the inclusionary/exclusionary processes of state-making, this will not mean the decline but rather the mutation of the state. Everard goes on to look at the different ways in which states react to the wired society in the developing and developed worlds and the impact of these reactions on those excluded from this society.
Information society --- Internet --- Nation-state. --- Political aspects. --- Social aspects. --- National state --- #A0008A --- Politieke wetenschappen. --- State, The --- National interest --- Self-determination, National --- Nation-state --- Political aspects --- Social aspects --- Hulpwetenschappen --- État --- Société informatisée --- Nation --- Aspect politique --- Aspect social --- #SBIB:309H103 --- 242 Nationaliteitenproblemen, Nationalisme --- 691 Informatiemaatschappij --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- État. --- Information society - Political aspects --- Internet - Political aspects --- Internet - Social aspects
Choose an application
Labor market --- Labor supply --- Manpower policy --- 332.691 --- DE / Germany - Duitsland - Allemagne --- Employment policy --- Human resource development --- Labor market policy --- Manpower utilization --- Labor policy --- Trade adjustment assistance --- Labor force --- Labor force participation --- Labor pool --- Work force --- Workforce --- Human capital --- Labor mobility --- Manpower --- Evolutie van de arbeidsmarkt --- Government policy
Choose an application
Dieses Buch untersucht experimentelle Ansätze für Entwurf und Umsetzung von Holzstrukturen in der Architektur und präsentiert zugleich die Resultate eines künstlerischen Forschungsprojekts. Durch den Einsatz digitaler Werkzeuge wird die Anatomie des Holzes als entwurfsbestimmendes Prinzip für Raumgefüge genutzt, das Potenzial traditioneller Handwerkskunst erforscht und daraus eine materialorientierte Architekturpraxis abgeleitet. Strukturen werden hier nicht für eine bestimmte Nutzung entworfen, sondern eröffnen aufgrund ihrer spezifischen räumlichen und geometrischen Eigenschaften unterschiedliche Möglichkeiten der Bespielung. Die Dokumentation gibt Einblick in einen ergebnisoffenen Forschungsprozess. Gastbeiträge reflektieren die zugrunde liegenden Konzepte und damit die zukünftige Relevanz des Baustoffs Holz. This book explores experimental approaches to the design and construction of wooden structures in architecture, while presenting the results of an artistic research project. Through the use of digital tools, the anatomy of wood becomes a design-determining principle for spatial structures. The architects and artists also explore the potential of traditional craftsmanship and derive from this a material-oriented practice. Structures are not designed here for a specific use, but rather open up various usage possibilities due to their unique spatial and geometric properties. The documentation provides insight into an open-ended research process. Guest contributions reflect on the underlying concepts and thus the future relevance of wood as a building material.
Structure en bois --- Design --- Recherche en construction --- Joint --- 693.2 --- 694.1 --- houtbewerking --- houtverbindingen --- houtconstructies --- conceptueel design --- houtsoorten --- 710.9 --- onderzoek in de kunsten --- ontwerpmethodiek --- hout en houtproducten --- Houtconstructies, timmeren, meubelmaken --- architectuur, overige bijzondere onderwerpen --- 694 --- 691.11 --- Houtconstructies ; houtarchitectuur ; houtverbindingen --- Conceptuele architectuur --- Digitale productietechnieken --- Houtbouw. Schrijnwerk --- Bouwmaterialen ; hout --- 3-D technology. --- artistic research. --- supporting framework structure. --- timber structure. --- wood construction.
Choose an application
Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. (Bron: covertekst)
Kinderen en internet. --- 691 Informatiebeleid, Internet --- internet --- internetopvoeding --- 433.5 --- 464 --- 528.51 --- Cyberpesten --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- Lager onderwijs --- kinderen --- leerproblemen --- media --- onderwijsbeleid --- opvoeding --- E-learning --- E-mail --- ICT --- ICT-vaardigheden --- Jongeren --- Kinderen --- Kinderen en internet --- 529 --- Internet; gebruik door kinderen --- Internetmisbruik --- 094333.jpg --- Audiovisuele opvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Educational sciences --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- Internet and children --- Handbooks, manuals, etc. --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Internet in education --- Mediaopvoeding --- 529. --- 691 Informatiebeleid, Internet. --- Cyberpesten. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Internet. --- Internet; gebruik door kinderen. --- Internetmisbruik. --- Kinderen en computers. --- Lager onderwijs. --- internet. --- internetopvoeding. --- kinderen. --- leerproblemen. --- media. --- onderwijsbeleid. --- opvoeding. --- Audiovisuele opvoeding. --- Kinderen met leerproblemen. --- Raadplegen en gebruiken van Internet. --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen).
Choose an application
Informatieverwerking (computer) --- #ETEW:TSCAT --- #BA01413 --- #BA01457 --- #TS:BAIV --- #RBIB:TSCAT.DUMORTIER --- 691 Informatiebeleid --- 681.3 --- Tijdschrift --- tijdschriften --- Gegevensverwerkingssystemen --- Informatica (computers) --- Automatisering --- Elektromechanica --- Elektronica-ICT --- Elektrotechniek --- Informatica --- Toegepaste informatica --- ICT --- 681.3.02 --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- Computer. Informatica. Automatisering --- Computer science--?.02 --- Computer science --- Periodicals --- 378.4 <492 TILBURG> --- NL / Netherlands - Nederland - Pays Bas --- Published Monthly --- 378.4 <492 TILBURG> Universiteiten--Nederland--TILBURG --- Universiteiten--Nederland--TILBURG --- Computer. Automation --- informatica --- informatieverwerking --- elektronische informatievoorziening --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Computer operating systems --- Computergebruik --- Computernetwerken --- Informatietechnologie
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- begeleidingsmethodieken --- groepswerk --- Pupil counseling. Pupil guidance --- klasgroepen --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- begeleidend onderwijs --- zorgverbreding --- onderwijs --- begeleiding --- werkvormen --- legpuzzelmethode --- groepsproject --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Groepering van leerlingen --- Leerlingbegeleiding --- Leren --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Opvoeding --- Schoolorganisatie --- Studiemethoden --- Teamwerk --- Actieve methode --- Leerlingenbegeleiding ; didactiek --- Probleemgedrag ; leerlingen --- Zelfontdekkend leren --- zelfstudie --- 454.2 --- Onderwijs : groepsgrootte --- leerlingenbegeleiding --- 691 --- Didactische principes --- (zie ook: Leren leren) --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijskunde --- Didactische werkvormen --- Schoolmanagement --- Didactische werkvorm
Choose an application
Wie met jongeren werkt, heeft uiteraard hun digitale revolutie opgemerkt. Dagelijks online zijn is een must geworden in de huidige jongerencultuur. Ook in de hulpverlening voeren de jongeren de druk op om meer online te zijn, vragen ze om meer en betere computers en vertonen ze allerhande gedrag op de verschillende social networksites. De hulpverlening weet soms niet goed hoe hiermee om te gaan, laat staan dat er bij hulpverleners nog meer vragen bestaan over het inzetten van het internet als instrument binnen de hulpverlening.Deze uitgave reikt handvatten aan om social media ook te gebruiken om jongeren te begeleiden. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe hulpverleners binnen de eigen organisatie op een veilige manier op het digitale spoor kunnen geraken en hoe ze effectief de social media kunnen gebruiken om met jongeren te werken. Een aantal kant-en-klare methoden worden uitgelegd en geïllustreerd om aan de slag te gaan met jongeren in de hulpverlening. Deze methoden zijn ontwikkeld en uitgeprobeerd in verschillende organisaties binnen de jeugdzorg
Jeugdzorg --- Online hulpverlening. --- Methodiek. --- Computer architecture. Operating systems --- jeugdzorg --- Sociology of social care --- internet --- methoden van het sociaal werk --- hulpverlening --- sociale media --- Social policy and particular groups --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- 691 Informatiebeleid, Internet --- #KVHB:Internet --- #KVHB:Jeugdbescherming --- #KVHB:Online hulpverlening --- bijzondere jeugdzorg --- online hulpverlening --- 321.3 --- 323 --- methodiek --- Online hulpverlening --- 364.044 --- Internet --- Methodiek --- maatschappelijk werk --- 374.33 --- Jeugdwelzijnswerk --- Jeugdzorg : hulpverlening --- Sociale media --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- Help systems (Software) --- Social service --- Software documentation --- Web sites --- Authoring programs --- Onlinehulpverlening
Choose an application
De auteur vertrekt van een totaalvisie op de taak van de leerkracht. Naast lesgeven komt daar ook een stuk persoonlijkheidsopvoeding aan te pas. Hierbij ligt het accent op een leerlinggerichte houding, die rekening houdt met de concrete omstandigheden en klassituatie, de concrete leerling(en) en de eigen persoonlijkheid van de leerkracht. Voortdurend wordt de nadruk gelegd op de praktijk van de leerkracht in de klas en schoolomgeving. De auteur biedt een arsenaal van remediëringstechnieken, die de leerkracht tijdens zijn lessen kan gebruiken om probleemgedrag te voorkomen. Er wordt ook grondig ingegaan op het fenomeen pesten, en het inspelen op en omgaan met moeilijke klasgroepen.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Psychologische pedagogiek. --- onderwijs --- didactiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- leraren-leerling relatie --- leerlingenbegeleiding --- opvoeding --- gedragsstoornissen --- 371.064 --- #WWIS:AGGR --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Orthopedagogie --- tucht --- gezag --- klasmanagement --- secundair onderwijs --- leerlinggericht onderwijs --- gedragsproblemen --- 37.015.31 --- 371.064 Contacten leraren scholieren --- Contacten leraren scholieren --- Leerlingbegeleiding --- 454.22 --- Gedragsproblemen --- Leerling --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- #PBIB:+110.10 --- Communicatie --- 862 Vredesopvoeding --- 37.064 --- Gedragsstoornissen --- Leraren --- Onderwijs --- Opvoeding --- Persoonlijkheid --- Pesten --- Preventie --- Tucht --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 454.23 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Relatie leraar-leerling --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- opvoedingsondersteuning --- pedagogiek --- pesten --- tuchtproblemen --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Begeleiding (Coaching) --- Gedragsregels --- Klassenmanagement --- Opvoeding en onderwijs --- Pesten op school --- Relatie leraar - leerling --- Secundair onderwijs --- 450.7 ) Opleiding en bijscholing --- leraarsberoep --- leraren --- lesgeven --- opvoeden --- tucht (ler) --- 691 --- Didactische principes --- Pedagogie en didactiek --- Opvoedingsondersteuning --- Tuchtproblemen --- leerlingbegeleiding --- ordeproblemen (onderwijs) --- school- en onderwijsproblematiek --- gedrag --- onderwijzend personeel --- 450.7
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|